Kundsupport
Vid problem med befintliga bredbandstjänster behöver du ringa din tjänsteleverantör.
Kontaktuppgifter finns här (Länk öppnas på Pingdays gemigfiber webbplats).
Se Bredbandshandboken – kortfilmer som enkelt förklarar Öppet Stadsnät, hur det fungerar med hemmanätverk, tjänster och kablar och hjälper dig med felsökning. (Länk öppnas i nytt fönster)
Pingdays bot Daysie nedan hjälper dig med övriga frågor och svar och guidar dig rätt om du behöver komma i kontakt.
Har du fått ett brev hemskickat gällande uppgradering av utrustning? Klicka här för mer information.
Avbrottsinformation
Vid pågående större avbrott jobbar vi på det och uppdaterar sidan så fort vi har mer information.
Pågående avbrott
Område
Bryggaregatan 40 har problem efter strömavbrott i Helsingborg. Felsökning pågår men vi misstänker lokalt elfel i fastigheten.
Annars skall allt vara uppe efter strömavbrotten.
Planerade avbrott
Område
Tågaborg, Helsingborgs kommun
Vi kommer att utföra ett servicearbete. Detta medför ett 10 minuter långt avbrott för kunder under servicefönstret. Gäller adresserna: Dag Hammarskjölds Väg 117, Drottninggatan 95, Gröningen Norra 1
Tidsperiod: 2023-03-21 kl. 20:00 – 23:59
Rydebäck, Mariastaden, Kungshult och Ringstorp, Helsingborgs kommun
Uppgradering av utrustning medför avbrott för delar av kunder i berörda områden.
Tidsperiod: 2023-03-28 kl. 23:00-23:49.
Helsingborgs, Höganäs, Bjuv och Åstorps kommun.
Uppgradering av centrala servrar kommer att medföra avbrott för kunder med tjänster från Telia och Telenor. Avbrott i ca 15 minuter under tiden arbete utförs.
Tidsperiod: 2023-04-030 kl. 00:00-0:600.

