Avbrott.
Planerade avbrott
7/7 – Bjuv
Tid: 00.00 – 02.00
Orsak: Byte av utrustning
Påverkade postnummer:
26731, 26732, 26733, 26735, 26741, 26790
Pågående driftstörningar
Rökullagatan i Helsingborg
Just nu har vi problem med fastighetsnätet på Rökullagatan 30 & 32. Vi jobbar aktivt på att åtgärda problemet.
Fungerar inte internet?
Om uppkopplingen plötsligt strejkar rekommenderar vi dig att börja med:
1. Kolla om det är ett känt avbrott
Vi lägger ut information här på sidan om något större är på gång. Ser du inget? Kika in hos våra kollegor på Öresundskraft – det kan vara ett strömavbrott i området som påverkar din fiber.
Till Öresundskrafts avbrottsinformation
2. Ström hemma men inget nät?
Det kan ändå vara strömavbrott i en nod i närheten. Då har du el i vägguttagen men fibertjänsterna ligger nere.
3. Ge vår utrustning en liten paus
Testa att dra ur strömsladden till den lilla lådan på väggen från oss (CPE:n) i 1–2 minuter och sätt i den igen. Den gillar att få börja om ibland.
4. När inget hjälper
Hör av dig till din tjänsteleverantör om inget av ovanstående löser problemet. Det är de som hjälper dig vidare med felanmälan. Hitta kontaktuppgifter här
Vi på Pingday ansvarar för fibernätet men det är din tjänsteleverantör som hanterar supporten av internet till dig som slutkund.

Koppla in din CPE
Den vita boxen på väggen? Det är vår CPE, hjärtat i din fiberanslutning. Här är ett enkelt sätt att se om allt är rätt inkopplat:
En sladd från CPE:n till din router, varken mer eller mindre.
Undantag är om du har IP-TV, då kan en extra sladd förekomma. Vi rekommenderar inte att datorn kopplas in direkt i CPEn på grund av säkerhetsrisken.
Vill du vara säker på hur vi menar? Ta en titt på bilden ovan.
